۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۶۴۸۹۷۵
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در گفت وگو با رسا تشریح کرد؛

خدمات بسیج در ایام کرونا | بسیج در همه صحنه‌های خدمت به مردم پیشگام است

خدمات بسیج در ایام کرونا | بسیج در همه صحنه‌های خدمت به مردم پیشگام است
نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان این که بسیج در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و خدمت به مردم حضور داشته است، خدمات و فعالیت‌های بسیج در ایام کرونا را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر اینکه بسیج همواره در مسیر خدمت و نوکری به مردم صادقانه وارد میدان عمل شده است، اظهار داشت: بسیج همواره بدون مزد و منت در جهت تحقق امر ولایت با اخلاص وارد همه صحنه‌های خدمت‌رسانی می‌شود.

وی افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیج شکل گرفت و همیشه نیروهای بسیجی فدایی این ملت، اسلام و ایران بودند و در همه صحنه های دفاع از انقلاب و خدمت به مردم حضور داشته است.

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین تویسرکانی به فعالیت های قرارگاه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت:  قریب به دو ماه است که قرارگاه امام رضا(ع) به همت بسیج مستضعفان به‌عنوان قرارگاه زیستی و بهداشتی در راستای مبارزه با کرونا تشکیل‌شده تا بر اساس دستور فرمانده کل قوا بسیج نیز برای ایفای نقش معین وزارت بهداشت را یاری کند؛ چندی پیش نیز وزیر بهداشت از حضور بسیجیان در طرح غربالگری تشکر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج با اشاره به اینکه بیش از 500 هزار بسیجی در مبارزه با کرونا با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند، اظهار داشت: از همان ابتدای جریان شیوع کرونا بسیج همکاری خود را با مسؤولان برای شکست این ویروس منحوس آغاز کرد.

وی افزود: نخستین اقدام بسیج را می‌توان به همکاری اطلاعاتی برای مقابله با مجموعه‌هایی که دست به احتکار اقلام بهداشتی و سودجویی می‌زدند دانست؛ در این عرصه نیروهای اطلاعاتی بسیج خیلی موفق عمل کردند و این موفقیت در همان آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا سبب شد بسیاری از این عمل و روش ظالمانه دست‌بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی به اقدام دیگر بسیج اشاره کرد و گفت: بخش دوم تولید اقلام بهداشتی بود مجموعه‌های عظیم بسیجی حتی خواهران بسیجی در منازل به تولید ماسک، دستکش، گان و اقلام موردنیاز بهداشتی پرداختند و اقشار مختلف بسیج اعم از بسیج کارگری، اصناف، جامعه پزشکی و طلاب بسیار تلاش کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج با اشاره به فعالیت نیروهای بسیجی در بخش پیشگیری، گفت: بسیجیان در بخش پیشگیری اقدام به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی کردند و همچنین در موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی نیروهای بسیجیان تلاش و اقدامات قابل‌توجهی داشتند؛ در بحث پیشگیری و درمان نیروهای بسیجی تلاش وافری دارند.

وی مراقبت از سلامت روان جامعه در مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط بسیجیان برشمرد و عنوان کرد: در این بخش سازمان بسیج طلاب و بسیج اساتید و روحانیون نقش قابل‌توجهی ایفا کرد و با حضور در بیمارستان در کنار کادر درمان اقدام به خدمات‌رسانی به بیماران کردند؛ نیروهای جهادی بسیج اعم از دانشجو و طلاب در این زمینه بسیار تلاش کردند و در امر تغسیل، تکفین و تدفین این روحانیان بسیجی و جهادی بودند که وارد میدان ایثار و فداکاری شدند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی افزود: حجم بسیاری از این تلاش‌ها در پایگاه‌های بسیج و اقشار مختلف بسیج در سنین مختلف صورت گرفت هرچند بسیج پزشکی در این مورد محوریت داشت اما همه اقشار بسیار تلاش کردند؛ سازمان بسیج در این بحران نمره قبولی گرفت و از سوی رهبر انقلاب، رییس جمهور، مجلس، وزیر بهداشت و دیگر وزرا مورد تقدیر قرار گرفت. همه دیدند که نیروهای بسیجی با اخلاص، وحدت و همدلی آماده برای خدمت گزاری به مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج درباره قرارگاه معنویت و سلامت، گفت: قرارگاه معنویت و سلامت در بسیج و سپاه پاسداران به فرماندهی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ایجاد شد تا تولیدات فاخر این قرارگاه اعم از تفسیر قرآن کریم، حدیث نهج‌البلاغه، روایات، احکام متناسب با شرایط کنونی، تحلیل سیاسی، مسائل فرهنگی و هنری در فضای مجازی منتشر شود؛ صدها هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در معرض این حرکت قرار گرفتند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دلجویی از خانواده متوفیان و سرکشی و عیادت بیماران از اقداماتی است که توسط نیروهای بسیجی به انجام رسیده است./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات